Αχ ο ανανάς! Ο ανανάς είναι ένα εξωτικό φρούτο, γεμάτο χυμούς και γεύση που έχει καταφέρει να διχάσει, όσο κανένα άλλο φρούτο τις νέες
γενιές, οι οποίες χωρίζονται σε δυο κατηγορίες: αυτούς που βάζουν ανανά στην πίτσα τους και όλοι οι υπόλοιποι που μισούν τους πρώτους.
Διαδικτυακοί πόλεμοι, εσωτερικές διχόνοιες στις παρέες και αμέτρητα βίντεο που υποστηρίζουν πότε την μια και πότε την άλλη επιλογή.
Ο ανανάς όμως, δεν έχει μόνο τη δύναμη να απομακρύνει τους ανθρώπους. Σύμφωνα λοιπόν με μια νέα τάση που ξεκίνησε στην Ισπανία, ο ανανάς χρησιμοποιείται για φέρει κοντά τους singles της χώρας και όλα αυτά μέσα σε μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ.
Ισπανική τρέλα την χαρακτηρίζουν διάφορα μίντια ανά τον κόσμο, κάνοντας λόγο για αυτή την νέα μόδα που επικρατεί στην χώρα και συνδέει τους ανανάδες και τα
ραντεβού. Τις τελευταίες εβδομάδες λοιπόν, πολλοί εργένηδες προσέρχονται σωρηδόν στην αλυσίδα σούπερ μάρκετ Mercadona, μεταξύ 7 μ.μ. και 8 μ.μ. Εκεί
πηγαίνουν στον διάδρομο με τα φρούτα, παίρνουν έναν ανανά και τον τοποθετούν ανάποδα στο καλάθι τους, ως ένδειξη ότι είναι έτοιμοι να βγούνε ραντεβού. Στη
συνέχεια συχνάζουν στον διάδρομο με τα κρασιά και περιμένουν υπομονετικά για εκείν@ που θα τους τραβήξει την προσοχή. Όταν τον εντοπίσουν πέφτουν με χάρη πάνω στο καλάθι του και αυτό είναι μόνο η αρχή.
Το φαινόμενο έχει γιγαντωθεί πλέον, ειδικά μετά τον σχολιασμό του από διάφορους Tiktoker που προσφέρουν ακόμα και οδηγίες για το πως να κάνουμε και εμείς
το παιχνίδι με τον ανανά. Μάλιστα, αν κάποιος δεν ψάχνει την αγάπη, αλλά απλά ένα one night stand, μπορεί απλά να πάρει ένα μαρούλι.
Αυτό γιατί το μαρούλι χαλάει πολύ εύκολα, υποδηλώνοντας την προσωρινή φύση της επιθυμητής σύνδεσης. Αντίθετα λένε οι Ισπανοί, αν κάποιος αναζητάει μια μακροχρόνια σχέση, μπορεί να βάλει φακές στο καλάθι του – μιας και οι φακές διαρκούν για πάντα στο ντουλάπι μας.
Άνθρωποι λοιπόν συρρέουν στα σούπερ μάρκετ τοποθετώντας απλά προϊόντα στα καλάθια τους και περιμένοντας μια ερωτική γνωριμία.
Αυτό έχει ήδη κατορθώσει να προκαλέσει χαοτικές σκηνές που χρειάστηκαν ακόμα και την επέμβαση της αστυνομίας για να αποκατασταθεί η τάξη.
Επίσης, στη Μαδρίτη υπήρξαν αναφορές για ομάδες εφήβων που έσπρωχναν καροτσάκια σε καταστήματα το βράδυ, χωρίς να αγοράζουν προϊόντα, ενώ ένας άντρας ντύθηκε ως ένας γιγαντιαίος ανανάς μέσα σε ένα κατάστημα, στο πλαίσιο των εορτασμών για το μπάτσελορ πάρτι του.
Από την ψηφιακή κόπωση στις φυσικές συναντήσεις
Καθώς τα ραντεβού με τον ανανά αυξάνονται σε δημοτικότητα, αυτό θα μπορούσε να σηματοδοτήσει μια μεγαλύτερη αλλαγή στο τοπίο των ραντεβού.
Μιας λοιπόν και η ψηφιακή κόπωση αυξάνεται, όλο και περισσότεροι άνθρωποι αναζητούν εναλλακτικές λύσεις στα online dating.
Τα τελευταία χρόνια, υπάρχει μια πολιτιστική στροφή προς την ευεξία, την ενσυνειδητότητα και την «αργή ζωή», όπου οι άνθρωποι δίνουν προτεραιότητα σε ουσιαστικές εμπειρίες και συνδέσεις.
Η τάση του ανανά στο σούπερ μάρκετ ευθυγραμμίζεται με αυτό το κίνημα. Ανταποκρίνεται στην επιθυμία για μια πιο ανθρώπινη, λιγότερο αυτοματοποιημένη προσέγγιση στο dating.
Το Pineapple dating είναι ένα απολαυστικό παράδειγμα του πώς εξελίσσεται η ανθρώπινη δημιουργικότητα και η κοινωνική σύνδεση, γιατί καθώς οι εφαρμογές
διευκολύνουν το ταίριασμα μας με άλλους, πολλοί χρήστες αισθάνονται τρομοκρατημένοι από τον τεράστιο αριθμό των προφίλ, το ατελείωτο swiping και την
έλλειψη ουσιαστικής σύνδεσης. Το Ghosting, οι επιφανειακές συζητήσεις και η πίεση για βιαστικά συμπεράσματα με βάση τις φωτογραφίες είναι επίσης κοινά
παράπονα. Αντίθετα, τα σούπερ μάρκετ προσφέρουν ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον. Είναι χαλαροί, καθημερινοί χώροι όπου οι άνθρωποι αισθάνονται πιο
άνετα και φυσικά, ενώ αντί να φιλτράρουν μέσα από δεκάδες προφίλ, οι singles μπορούν πλέον να συναντηθούν πρόσωπο με πρόσωπο με φιλικό και αυθόρμητο
τρόπο, γεγονός που επιτρέπει τη δημιουργία πιο αυθεντικών συνδέσεων.
Επιπλέον, η πανδημία επιτάχυνε την επιθυμία πολλών ανθρώπων να επανασυνδεθούν με τον φυσικό κόσμο. Μετά από μήνες αποκλεισμού και κοινωνικής
απομάκρυνσης, οι προσωπικές αλληλεπιδράσεις απέκτησαν μεγαλύτερη αξία από ποτέ. Το σούπερ μάρκετ -ένα μέρος που οι άνθρωποι εξακολουθούσαν να
επισκέπτονται τακτικά- μετατράπηκε σε έναν από τους λίγους δημόσιους χώρους όπου ήταν δυνατή η περιστασιακή αλληλεπίδραση. Τώρα, με την επιστροφή της ζωής στην κανονικότητα, αυτοί οι χώροι φαίνεται να μετασχηματίζονται σε ένα γόνιμο έδαφος για νέες κοινωνικές δυναμικές.
Η τάση αυτή σηματοδοτεί επίσης μια πιθανή αντιστροφή της κυριαρχίας των διαδικτυακών πλατφορμών γνωριμιών. Ενώ οι εφαρμογές θα παραμείνουν πιθανότατα
ένα σημαντικό μέρος της κουλτούρας των ραντεβού, αυτή η στροφή προς τις offline αλληλεπιδράσεις θα μπορούσε να δημιουργήσει νέους, πιο γειωμένους τρόπους
γνωριμίας.
Τα σούπερ μάρκετ μπορεί να μην αντικαταστήσουν πλήρως τις διαδικτυακές γνωριμίες, αλλά προσφέρουν σίγουρα μια αναζωογονητική εναλλακτική
λύση που απευθύνεται σε πολλούς και δείχνει μάλλον την μεταστροφή του κοινού προς την φυσική επαφή.
Ωστόσο, είτε πρόκειται για μια φευγαλέα μόδα, είτε για την αρχή μιας ευρύτερης επανάστασης των ραντεβού, ένα πράγμα είναι δεδομένο: το
σούπερ μάρκετ δεν είναι πλέον μόνο για αγορές τροφίμων.
Με έναν ανανά στο χέρι, θα μπορούσε να είναι το μέρος όπου θα βρείτε το επόμενο
ραντεβού σας.
Στην Ισπανία, προσφέρει μια εναλλακτική λύση στον ψηφιακό κόσμο των ραντεβού, ενθαρρύνοντας τους singles να βγουν από τις οθόνες τους
και να μπουν στις ζωντανές, πραγματικές αλληλεπιδράσεις των διαδρόμων των σούπερ μάρκετ. Καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι
κουράζονται από τις διαδικτυακές γνωριμίες, αυτή η τάση θα μπορούσε να σηματοδοτήσει μια ευρύτερη κίνηση προς τις offline, αυθόρμητες
συνδέσεις – προσθέτοντας μια πινελιά γλυκύτητας στον συχνά επιβαρυμένο κόσμο του σύγχρονου ρομαντισμού.
www.protothema.gr